Basic keyword search: keyword/text (minimum 3 characters)
Advanced keyword search:
1) keyword1/text1 AND keyword2/text2 (=search results must consist of both keywords/texts! 1 and 2!)
2) Keyword1/text1 OR keyword2/text2 (=search results must consist of either 1 or 2)

Reset
2020
Uyanik, G. (2020). Lissenzephalien - Neuronale Migrationsstörungen. In F. Aksu (Ed.), Neuropädiatrie (5. Auflage) (pp. 94-105). Bremen: UNI-MED.
Van Den Hoogen, L., Van Der Heijden, E., Hillen, M., Mertens, J., Fritsch-Stork, R., Radstake, T., & Van Roon, J. (2020). Galectin-9 reflects the interferon signature and correlates with disease activity in systemic autoimmune diseases. Response to: 'Biomarkers: to be or not to be' by Yavuz and Rönnblom. ann Rhaum Dis, 79(1), e9. doi: 10.1136/annrheumdis-2018-214651
Vandenbriele, C., Van Aelst, L., Balthazar, T., Dauwe, D., Delcroix, M., Gunst, J., Huber, K., Jacquemin, M., Peerlinck, K., Vanassche, T., Wauters, J., Wilmer, A., & Verhamme, P. (2020). Antithrombotische Therapie sehr kranker COVID-19-Patienten. Journal für Kardiologie, 27(5), 156-158. doi: k. A.
Vanzin, L., Mauri, V., Pozzi, M., Presti, G., Oppo, A., Ristallo, A., Molteni, M., & Nobile, M. (2020). Clinical Effects of an ACT-Group Training in Children and Adolescents with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder. Journal of Child and Family Studies, 29(4), 1070-1080. doi: https://doi.org/10.1007/s10826-019-01546-x
Vargas, K. G., Jäger, B., Kaufmann, C. C., Biagioli, A., Watremez, S., Gatto, F., Özbek, C., Razouk, A., Geppert, A., & Huber, K. (2020). Impella in cardiogenic shock following acute myocardial infarction: a systematic review and meta-analysis. Wien Klin Wochenschrift, 132(23-24), 716-725. doi: 10.1007/s00508-020-01712-y
Venuleo, C., Gelo, O. C. G., & Salvatore, S. (2020). Fear, affective semiosis, and management of the pandemic crisis: COVID-19 as semiotic vaccine?. Clinical Neuropsychiatry, 17(2), 117-130. doi: 10.36131/CN20200218
Virtbauer, G. (2020). Psychische Krankheit und Gesundheit im Buddhismus. In N. Mönter, A. Heinz, & M. Utsch (Eds.), Religionssensible Psychotherapie und Psychiatrie. Basiswissen und Praxis-Erfahrungen (pp. 121-127). Stuttgart: Kohlhammer. https://www.kohlhammer.de/wms/instances/KOB/appDE/nav_product.php?product=978-3-17-035625-2&world=BOOKS
Vlasak, T., & Barth, A. (2020). Arbeitslosigkeit als Risikofaktor für die psychische Gesundheit während der Corona-Krise – Ein Überblick. In R. Bering, & C. Eichenberg (Eds.), Die Psyche in Zeiten der Corona-Krise. Herausforderungen und Lösungsansätze für Psychotherapeuten und soziale Helfer (pp. 189-199). Stuttgart: Klett-Cotta.
Vogel, M. (2020). Rechtsprechung des Obersten Gerichtshofes zur Lebensmittelkennzeichnung. In R. Norer, & G. Holzer (Eds.), Agrarrecht. Jahrbuch 2020 (pp. 185-196). Wien: NWV.
Voitl, P. (2020). Ingestion von Fremdkörpern in der Weihnachtszeit – Trends von 1997 bis 2015. Monatsschr Kinderheilkd, 168(-), 1079–1081.
Voitl, P. (2020). Orale Immuntherapie bei Erdnussallergie. Monatsschr Kinderheilkd, -(-), -. doi: https://doi.org/10.1007/s00112-020-00964-2
Voitl, P. (2020). Pädiatrische Versorgungszentren: Vorbild Deutschland?. Pädiatrie & Pädologie, 55(3), 104-105. doi: https://doi.org/10.1007/s00608-020-00805-1
Voitl, P., & Niehues, T. (2020). Coronavirus disease in children-initial data from Wuhan. Monatsschr Kinderheilkd, 168(5), 389-390. doi: 10.1007/s00112-020-00907-x
Voitl, P., & Niehues, T. (2020). Coronaviruserkrankung bei Kindern – erste Daten aus Wuhan. Monatsschrift Kinderheilkunde, 168(5), 389-390. doi: 10.1007/s00112-020-00907-x
Vujic, I., Gandini, S., Stanganelli, I., Fierro, M. T., Rappersberger, K., Sibilia, M., Tosti, G., Ferrucci, P. F., Caini, S., De Felici, M. B., Pagliarello, C., Quaglino, P., Sanlorenzo, M., & Imi, T. I. M. I. (2020). A Meta-Analysis of Melanoma Risk in Industrial Workers. Melanoma Res., 30(3), 286-296. doi: 10.1097/CMR.0000000000000531
Walla, P. (2020). "Zehn" (10) Issues Students May Want to Consider When Studying Abroad. In A. Schwartz, & R. Miller (Eds.), High Impact Educational Practices (pp. 496-512). USA: Society for the Teaching of Psychology.
Walla, P., Chang, M., Schaefer, K., & Windhager, S. (2020). Social Perception of Faces: Brain Imaging and Subjective Ratings. Brain Sciences, 10(11), 861. doi: https://doi.org/10.3390/brainsci10110861
Watzka, C. (2020). Gerhard Baader (1928-2020) – zum Gedenken. Virus, 19, 342-346.
Watzka, C. (2020). Max Gruber, Wilhelm Prausnitz, Ludwig Teleky – Sozialhygiene und Soziale Medizin. In K. Acham (Ed.), Die Soziologie und ihre Nachbardisziplinen im Habsburgerreich. Ein Kompendium internationaler Forschungen zu den Kulturwissenschaften in Zentraleuropa (pp. 813-822). Wien: Böhlau.
Watzka, C. (2020). Prävention und Rehabilitation von Behinderungen der Erwerbsfähigkeit als Bestandteile der Gesundheitsversorgung im konfessionellen Staat der Frühen Neuzeit. Das Beispiel der Barmherzigen Brüder in Österreich und ihrer Förderung durch die Habsburger. Frühneuzeit-Info, 31, 70-80.
Watzka, C. (2020). Tomáš (Thomas) Garrigue Masaryk – ein Pionier der proto-soziologischen Suizidforschung. In K. Acham (Ed.), Die Soziologie und ihre Nachbardisziplinen im Habsburgerreich. Ein Kompendium internationaler Forschungen zu den Kulturwissenschaften in Zentraleuropa (pp. 456-472). Wien: Böhlau.
Watzlawik, M. (2020). Adolescents Instead of Adolescence: Beyond Phases and Developmental Tasks. In M. Watzlawik, & A. Burkholder (Eds.), Educating Adolescents Around the Globe: Becoming Who You Are in a World Full of Expectations (pp. 13-28). Cultural Psychology of Education, Vol. 11 (Ed.: Giuseppina Marsico). New York: Springer. doi: 10.1007/978-3-030-37900-1_2
Watzlawik, M. (2020). School as Intervention: A Multilayered and Culturally Embedded Concept. In M. Watzlawik, & A. Burkholder (Eds.), Educating Adolescents Around the Globe: Becoming Who You Are in a World Full of Expectations (pp. 299-311). Cultural Psychology of Education, Vol. 11 (Ed.: Giuseppina Marsico). New York: Springer. doi: 10.1007/978-3-030-37900-1_16
Watzlawik, M. (2020). Sexuelle Orientierungen und Geschlechtsidentitäten: Thinking outside the box(es)? Überlegungen aus entwicklungspsychologischer Perspektive. In S. Timmermanns, & M. Böhm (Eds.), Sexuelle und geschlechtliche Vielfalt: Interdisziplinäre Perspektiven aus Wissenschaft und Praxis (pp. 22-39). Weinheim: Beltz. https://www.beltz.de/fachmedien/sozialpaedagogik_soziale_arbeit/buecher/produkt_produktdetails/38332-sexuelle_und_geschlechtliche_vielfalt.html
Watzlawik, M., & Burkholder, A. (Eds.). (2020). Educating Adolescents Around the Globe: Becoming Who You Are in a World Full of Expectations. Cultural Psychology of Education, Vol. 11 (Ed.: Giuseppina Marsico). New York: Springer. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-030-37900-1